Monday, June 30, 2008

Sakit Hati

Maaf kepada para pembaca sekalian...tajuk hari ini berkisar sedikit mengenai "Sakit Hati". Bukanlah niat saya ingin menjadikan blog ini sebagai diari hidup saya...namun diri ini terasa ingin menulis sedikit mengenai tajuk tersebut...

Entahla...saya sedikit konfius mungkin..."Sakit hati"..ya..hari ini saya sangat sakit hati. Sebabnya adalah kerana dua orang yang saya cukup kenali mungkin membincangkan mengenai diri saya. Saya tidak kisah kalau orang mengutuk saya dibelakang saya...namun saya sangat marah kalau kutukan atau apa-apa saja yang dibincangkan dibelakang saya kemudiannya cuba ditimbulkan didepan saya...namun apa yang ditimbulkan itu kabur...dan kekaburan tersebut menyebabkan saya membuat penilaian secara negatif.

Entahla...tapi saya sangat marah sebenarnya...sebabnya...mereka membuat saya berteka-teki...dan sudah tentu saya boleh membuat dua kesimpulan sama ada negatif atau pun positif...namun seperti yang kita tahu..manusia biasanya lebih mudah membuat kesimpulan yang negatif...

Jadi kepada mereka-mereka yang suka berbuat begitu kepada saya...cuba tolong hentikan...ianya mungkin menambahkan dosa saya..hehehehe..tolonglah...saya sangat tidak suka.

5 comments:

SITI said...

Takutnyer. Sabarlah Amiran. Yang penting, kau kuruskan badan dulu. Haha

Tapi, yang pasti, bukan aku yang mengumpat kau itu, kan? Sbb aku sekarang suka menyatakan perasaan. Kenyataan perasaan. Heh.

Maya Ayam said...

siapakah yang membuat abg miran ini sakit hati?mesti orang yang tiada hati..kan?hisy nie kena check, kot2 org itu ada barah hati dan kita yang kena check kenalah berhati-hati..hahaha

Amiran said...

cik siti..memang orang itu bukannya engkau..hehehehe..aik..kuruskan badan tak de kaitan dengan post kali nie..hahahahaha

maya..tak yah la nak check2..hehehehe..tak pe la maya..redha je lah..kita hidup kat dunia nie sementara jer..biarlah orang nak kata pape pun..yang penting kita buat betul kan..

Anonymous said...

wei... apada sakit hati pulak!!

tapi da ok tak?
:P

kalu aku ngan nad yg time ym tue...
sorila ye...
si nad bermain2.... -nikida

Amiran said...

dah ok dah nikida..hehehe..bukan ko ngan nad la nikida..post nie dah lama dah...
aku sakit hati ari tue sebab orang tue tipu aku...aku sangat sukar terima kenyataan ditipu begitu..huhuhu..