Monday, June 30, 2008

Mengapa anda digelar Playboy?




Adakah salah seorang lelaki yang mencari teman hidup yang sejati meninggalkan seorang perempuan yang sebelum ini dia dampingi?

setelah lama berkawan dengan perempuan tersebut, dan si lelaki mengetahui yang perempuan tersebut hanya main-main saja dengannya (Couple suka2)...maka lelaki itu meninggalkan perempuan tersebut...dan mencari perempuan lain...yang pada hematnya untuk bersama hingga akhir hayat...namun...masyarakat memandang lelaki tersebut sebagai seorang yang Playboy...adalah patut lelaki itu digelar Playboy?

Adakah patut lelaki yang mencari cinta yang sejati itu digelar playboy? Adakah patut lelaki yang ingin mencari kebahagiaan sebegitu dianggap playboy? patutkah kita sebagai masyarakat sekeliling membuat tomahan tersebut...tanpa mengetahui hujung pangkalnya..patutkah?

8 comments:

SITI said...

Tidak patut...

Amiran...
Kenapa kamu sering gundah gulana sekarang?

Harap kamu ok2 sahaja...
Kita kawan, kan?

Good luck in all ur future undertakings..

Amiran said...

hehehe..cik Tim..saya tidak gundah gulana...saya cuma menceritakan realiti kehidupan...apa yg kita nampak tak sama dengan apa yg dirasai oleh "mereka" itu..ya..cik Tim..kamu masih kawanku..aku tiada apa2 masalah dengan kau...harap ko faham...

me said...

salam..

ingat saye?

org melihat ape yg mereka mahu lihat maka jangan jadikan pandangan mereka bebanan hati kalau kite pasti kedudukan sebenar k?

masih di ukm?

adik saye di keris mas =]

Amiran said...

Wasalam...
Tak pasti alang yang mana satu..sebab alang nie ramai..hehehehe...
yer..saya skrg cuba untuk tidak membebankan mereka2 itu..juga tidak membebankan diri saya dengan gosip2 liar..yg entah betul entahkan tidak..hehehehe...yang pasti saya sedang mencari ketenangan yg sukar dijumpai..alang..
Buat masa sekarang nie saya masih di UKM...
tak nak kenalkan adik Alang ngan saya?hehehehe

me said...

haha..miran mcm x ingt je xpe..adik saye?? baru masuk mgu lepas, kalu berkesempatan bleh je saye kenal kn =]

Amiran said...

Alang kat mana skrg? saya kenal Alang kat mana? program ke kelas ke apa? bagi la hind sikit..nak tgk gambar, ada gambar mata je..hehehehe

me said...

saye dak amin jugak la rase miran kenal..mude setahun dari miran..saye dah add link blog nih kat blog saye bleh kn?? =]

Amiran said...

Boleh..ok je..kalau budak amin, mesti saya kenal.jarang budak amin yg saya tak kenal..hehehehe..