Tuesday, March 3, 2009

Aku di Selatan Tanah Air

hehehehe...macam poyo je tajuk kali nie..hehehehe..tiba-tiba je rasa nak menulis balik..bukan nak menulis pun sebenarnya..just nak berkongsi sikit gambar-gambar tempat kerja baru saya dengan rakan-rakan...tengoklah..gambar ini adalah MARDI Kluang, Johor...


Nie gambar dari jauh...masuk jer pintu pagar, senyum ngan pak Guard sikit..terus nampak bangunan nie..hehehehe..


Nie plak dari pandangan yg lebih dekat sikit...cantik tak? Mardi Kluang sebenarnya adalah stesen MARDI yang lebih menfokuskan kepada bidang ternakan seperti lembu dan kambing...namun ada jugalah bidang lain disini seperti Hortikultur dan Padi dan tanaman industri...paling popular disini adalah Kopi dan nanas

Nie pandangan sisi plak...ok la kan bangunan nie?


Yang nie bilik aku..tingkap gelap yg first sekali dari pintu tue (kat bawah eh)



Haa..yang menarik nyer..sekarang durian tengah berbunga..tak sabar nak makan..hehehehe...

Haa..nie la ladang nanas..macam-macam ada josapine ada, maspine ada, gandul ada, apa lagi semua ada..hehehe

Yang nie plak tanaman aku Limau atau dalam bahasa inggerisnya Citrus..hehehehe..semua jenis limau la ada kat sini..tugas aku buat penyelidikan pasal limau nie...yang masalahnya limau ini ada masalah serangan bakteria..atau lebih dikenali sebagai greening disease..huhuhu...susah gak nie...doakan aku berjaya membuat penyelidikan untuk mengatasi masalah ini,,hehehehe..demi kamu-kamu juga..nak makan limau madu..hehehehe..

2 comments:

SITI said...

owh, akhirnya kau update blog. Aku sgt gumbira. Chanteks gambar2 itu. Kamera baru ker?

Amiran said...

hehehe..semalam aku free..tak tahu nak buat apa..so aku buka blog dan menulis balik la kat dalam blog nie..hehehe..terima kasih kerana menjadi pengunjung blog ini..nie bukan kamera baru..hp baru..hp yg dulu rosak..masuk air..habis duit..huhuhu