Tuesday, April 15, 2008

Peperiksaan oh Peperiksaan...




Tanggal 2o April hingga 10 Mei ini adalah tempoh bagi adik-adik undergraduate menghadapi peperiksaan. Diharap adik-adik semua sudah bersedia menghadapi tarikh ini daripada segi mental dan fizikal disamping kesihatan yang perlu dijaga. Tempoh yang masih ada ini haruslah digunakan semaksima mungkin bagi mengulangkaji pelajaran dan melakukan latih tubi. Kurangkan aktiviti yang kurang berfaedah dan utamakanlah peperiksaan terlebih dahulu. Kepada adik-adik yang sangat "addicted" bermain game atau apa-apa talian internet seperti yahoo messengger, friendster dan sebagainya rasanya bolehlah dikurangkan sedikit masa untuk aktiviti tersebut. Tumpuan utama adik-adik haruslah kepada peperiksaan akhir ini. Dapatkanlah keputusan yang baik yang boleh membanggakan Ayah dan Ibu adik-adik. Disini saya sediakan beberapa laman web yang boleh adik-adik rujuk bagi mendapatkan tip-tip menghadapi peperiksaan. Silalah lawat...selamat berusaha dan berjaya...

http://www.tutor.com


9 comments:

Anonymous said...

Tahniah, kamu sudah ke alam blogging. Keep on writing. :)

Persetankan apa yg mereka2 itu katakan kepada kamu. Huhu.

Next sem, aku kembali ke dunia exam. Huh.

Amiran said...

tq..ya,sememangnya aku tidak menghiraukan segala kata-kata itu...yang penting bagi aku adalah aku bahagia dunia dan akhirat. semoga aku kembali bersemangat menempuh dugaan dan cabaran hidup..amin..

Anonymous said...

Oryza..oryza..oryza

Anonymous said...

huhuhu
assalamualaikum
mcm terasing la plak
tkde kne mngene tbe2 je msuk sni
well................................i just want 2 say,good luck in your life...do da best wat eva u do.
least but not last,make ur life simple as well as u can............
ok
papai
wat tesis lek lok taw!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1hukhuk.k
tgk la
kite tk usik pap

Anonymous said...

assalamualaikum
hukhuk
wat tesis lek lok
sory a kacaw
huhu.....g pulau redang best tk?

Anonymous said...

Salam

Kehadapan kanda mir,

salam sejahtera wat kanda miran yang nun jauh berada di bumi perbukitan ilmu ukm.sudah lame tidak ketemuan kanda yang saban hari makin sibuk dengan urusan harian bercucuk tanam padi dan menulis akan hasil2 penemuan aroma padi ke dalam lembaran kertas putih yang suci lagi murni itu.semoga kanda akan lekas2 menyiapkannya dan kite akan cepat ketemuan di pesisir pantai indah tempat penyu bertelur ini.salam mesra dari...tut..tut..alamak..dakwat abis..

Amiran said...

wasalam..buat tut..tut..bila saya membaca tulisan anda..amatlah saya ketahui yg anda bukan ahli keluarga saya..dan semestinya bukan adik saya yg sorang itu..kerna sememangya tiada penggunaan nama miran oleh family saya..buat tut..tut..saya dikenali dgn nama amir dikampung..so anda adalah seorang yg cuba menyamar..cubaan yg bagus..heheheheh..

Anonymous said...

owh...
en amiran...
simply drop by to wish ya all d best...
good luck eh...
bagus2...
makin ramai yg menjadi tetamu blog anda ye...ade jamuan utk tetamu2 blog nih?...
:)

well then...
cepat2 siapkan tesis tu...
hal2 yg tak penting leh diabaikan..

p/s: jgn sedey2 tgk 'Ayat2 Cinta'... :p

Amiran said...

Sensertu caps..tak ada jamuan..anggap je la melawat blog ini sebagai lawatan amal..hahahahaha..insyaallah..saya akan berusaha menyiapkan tesis saya yg satu itu..terima kasih..