Monday, June 30, 2008

Mengapa anda digelar Playboy?




Adakah salah seorang lelaki yang mencari teman hidup yang sejati meninggalkan seorang perempuan yang sebelum ini dia dampingi?

setelah lama berkawan dengan perempuan tersebut, dan si lelaki mengetahui yang perempuan tersebut hanya main-main saja dengannya (Couple suka2)...maka lelaki itu meninggalkan perempuan tersebut...dan mencari perempuan lain...yang pada hematnya untuk bersama hingga akhir hayat...namun...masyarakat memandang lelaki tersebut sebagai seorang yang Playboy...adalah patut lelaki itu digelar Playboy?

Adakah patut lelaki yang mencari cinta yang sejati itu digelar playboy? Adakah patut lelaki yang ingin mencari kebahagiaan sebegitu dianggap playboy? patutkah kita sebagai masyarakat sekeliling membuat tomahan tersebut...tanpa mengetahui hujung pangkalnya..patutkah?

Sakit Hati

Maaf kepada para pembaca sekalian...tajuk hari ini berkisar sedikit mengenai "Sakit Hati". Bukanlah niat saya ingin menjadikan blog ini sebagai diari hidup saya...namun diri ini terasa ingin menulis sedikit mengenai tajuk tersebut...

Entahla...saya sedikit konfius mungkin..."Sakit hati"..ya..hari ini saya sangat sakit hati. Sebabnya adalah kerana dua orang yang saya cukup kenali mungkin membincangkan mengenai diri saya. Saya tidak kisah kalau orang mengutuk saya dibelakang saya...namun saya sangat marah kalau kutukan atau apa-apa saja yang dibincangkan dibelakang saya kemudiannya cuba ditimbulkan didepan saya...namun apa yang ditimbulkan itu kabur...dan kekaburan tersebut menyebabkan saya membuat penilaian secara negatif.

Entahla...tapi saya sangat marah sebenarnya...sebabnya...mereka membuat saya berteka-teki...dan sudah tentu saya boleh membuat dua kesimpulan sama ada negatif atau pun positif...namun seperti yang kita tahu..manusia biasanya lebih mudah membuat kesimpulan yang negatif...

Jadi kepada mereka-mereka yang suka berbuat begitu kepada saya...cuba tolong hentikan...ianya mungkin menambahkan dosa saya..hehehehe..tolonglah...saya sangat tidak suka.

Thursday, June 26, 2008

Memilih...





Sebelum ini aku selalu saja memperli cik siti pasal kegagalan memilih...
mungkin sikit nakal aku ini..hehehehe..tapi sekarang...perkara GAGAL
MEMILIH itu seperti kena pada diri aku pula..entahla...terlalu banyak
perkara yang perlu dipilih...entahla...harap2 pilihan yang aku buat nanti
betul dan mendapat keredhaan dari yang Esa...Amin

Monday, June 23, 2008

Cuti hampir berakhir...Semester baru akan bermula

Mmmm...
Cuti hampir berakhir?..rasanya aku tak pernah cuti..hehehehe...
Mmmm...semester baru akan bermula pada 29 Jun ini dengan kemasukan adik-adik junior baru.
Pastinya peristiwa-peristiwa yang akan berlaku nanti adalah sama dengan peristiwa-peristiwa pada tahun sebelum ini...cuma nama saja yang tak sama...dulu MMM...sekarang MMP (Minggu Mesra Pelajar)

Seperti biasa..kami barisan felo dan jaksa pasti akan pening sepanjang satu minggu ini...menguruskan kerenah adik-adik junior baru...yer..sudah pasti...Mmm..baju batik dah tempah...hehehehe...tak sabar nak pakai baju baru..hehehehe..

Harap MMP pada tahun nie berjalan dengan lancar dan tiada aral yang melintang..insyaallah...
Kat bawah nie ada disertakan kenangan semasa MMM pada tahun lepas..hehehehe..tengok la...



video

Tuesday, June 10, 2008

Kursus Jaksa 08/09

Alhamdullillah....Aku baru saja pulang dari Penang nie...berkursus sambil bercuti ke Pulau Jerejak..rezeki dapat melancong..dah lama aku tak melancong lepas ambil Master..mungkin tak de masa..hehehehehe..sungguh gembira...

Korang nampak tak? tue pulau yang kecik tue..itu la Pulau Jerejak..kalau tak silap aku berenang pun sampai..tapi selepas 2 kali lemas la..hehehehe..Dulu orang sangat takut pergi pulau ni..kata mereka tempat orang buangan..hehehehe..


Ermmm..banyak juga la pengalaman baru masa bercuti kat sini...yang paling tak kan dilupakan adalah masa pergi shopping kat Pagoda....first time aku dilayan sebegitu rupa..peniaga2 kat sini kan kalau korang dah tengok2 barang kat kedai dia...dah tanya harga..pastu korang nak jalan lagi ke depan...diaorang tarik tangan tau...nak kita beli jugak barang diaorang..diaorang pulak yg tawarkan harga...turun pulak tue melampau-lampau...macam satu barang nie..aku beli ngan harga RM 20...harga mula-mula RM 80...entah la..tapi memang murah la..kat sini t-shirt murah2..T-shirt yg tulis penang tue..biasa kat tempat lain t-shirt macam tue dapat RM 12 tau..sini RM 5 jer..


Inilah adik-adik Jaksa 08/09 dan Mantan Jaksa yang dapat hadir Kursus nie..semua mereka gembira je masa kat sana..aku tak de dalam gambar masa nie..sebab aku sibuk pg shopping hamper ngan cik Tim, Zuhri dan Amalina kat Penang..hehehehe..haa..pada kawan2 dan adik-adik kolej Amin..nie la muka-muka Jaksa korang tahun nie..hehehehe..nanti boleh la korang bagi kerjasama kat diaorang ek..utk hari keluarga ABC, Karisma dan Abadi..dan banyak lagi la program kolej...

Aih..rasa penat plak menulis nie..nanti aku sambung lagi..nak g makan kat maple jap..hehehehe..